10 apr. 2013

Det här har jag lärt mig om MK hittills

Sedan kursens början (vecka 12) har jag lärt mig att Marknadskommunikation är mer än bara reklam, PR och olika events. "Open Space" lärde mig mycket, med tanke på att vi fick prata med experter på sitt eget område. MK omfattar många olika sätt att kommunicera; ny media, bloggar, intern kommunikation, branding, direkt marknadsföring, personlig försäljning, sponsring, och promotion. Kanske också något annat område som jag ännu inte vet om? 

Jag har också lärt mig att det kan vara till fördel att använda sig av den så kallade "The Marketing Communications Mix", som betyder att man använder sig av mer än bara en marknadskommunikations teknik. Om man däremot väljer bara ett sätt att gå till väga... Exempelvis reklam vid busshållplats; kan det vara bra att använda sig av ett flertal olika planscher (= olika bilder, olika texter) som ändå förmedlar samma budskap till omgivningen. På det här viset blir själva kampanjen intressant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar