Den viktigaste lärdomen på kursen hittills har varit att
marknadskommunikation är mycket mer än bara reklam och slogans.
Marknadskommunikation innefattar också den interna kommunikationen i
organisationer och utgör en central del av varumärkesbyggandet. Trots att
företags marknadskommunikation kan ta flera olika former ska budskapet
emellertid alltid vara lättförståeligt och fångande. Ny media är ett nytt
kostnadseffektivt sätt för företag att sprida sitt budskap. Jag har själv lagt
märke till små företag som utnyttjar exempelvis Facebook och bloggar i sin
marknadsföring. Det att också många stora företag har sina egna bloggar kom som
en överraskning för mig. Jag har fått lära mig om företagsbloggar först på den här
kursen.
Jag tycker att det är en bra idé att låta oss välja våra egna läroböcker. På detta vis har jag en möjlighet att välja litteratur som jag tycker om och vidare får jag också höra mina kursmedlemmar berätta om sina valda böcker. Open space har hittills get mig mest på den här kursen. Det var mycket intressant och fördelaktigt att få höra experterna berätta om sina kunskapsområden. Därför ser jag fram emot att höra också andra gästföreläsares tankar om marknadskommunikation.
Jag tycker att det är en bra idé att låta oss välja våra egna läroböcker. På detta vis har jag en möjlighet att välja litteratur som jag tycker om och vidare får jag också höra mina kursmedlemmar berätta om sina valda böcker. Open space har hittills get mig mest på den här kursen. Det var mycket intressant och fördelaktigt att få höra experterna berätta om sina kunskapsområden. Därför ser jag fram emot att höra också andra gästföreläsares tankar om marknadskommunikation.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar