5 apr. 2013

Vad jag har lärt mig på kursen hittills…



Den viktigaste lärdomen på kursen hittills har varit att marknadskommunikation är mycket mer än bara reklam och slogans. Marknadskommunikation innefattar också den interna kommunikationen i organisationer och utgör en central del av varumärkesbyggandet. Trots att företags marknadskommunikation kan ta flera olika former ska budskapet emellertid alltid vara lättförståeligt och fångande. Ny media är ett nytt kostnadseffektivt sätt för företag att sprida sitt budskap. Jag har själv lagt märke till små företag som utnyttjar exempelvis Facebook och bloggar i sin marknadsföring. Det att också många stora företag har sina egna bloggar kom som en överraskning för mig. Jag har fått lära mig om företagsbloggar först på den här kursen. 

Jag tycker att det är en bra idé att låta oss välja våra egna läroböcker. På detta vis har jag en möjlighet att välja litteratur som jag tycker om och vidare får jag också höra mina kursmedlemmar berätta om sina valda böcker. Open space har hittills get mig mest på den här kursen. Det var mycket intressant och fördelaktigt att få höra experterna berätta om sina kunskapsområden. Därför ser jag fram emot att höra också andra gästföreläsares tankar om marknadskommunikation.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar